fursecuri moi, moi, moi, cu ciocolata si un ingredient “secret” :)


Da, da… stiu ca am zis deja ca mie nu imi plac cookies, biscuiti etc. etc. Si deci ca nu fac… Si iata, a doua postare consecutiva de reteta biscuiti/ fursecuri. Nu sunt chiar o mincinoasa, am doar un mic scolar in batatura, al carui pachet pentru scoala ma “stimuleaza” maxim. Pentru ca scolaru-i mofturos, si pentru ca asa-s eu, usor “stimulabila” cand vine vorba de incercat ceva nou.

A, si mai am un motiv pentru care am incercat reteta aceasta: are un ingredient (in ignoranta-mi, l-am detestat pana de curand ) care o face speciala – sunt de fapt fursecuri cu/ din dovlecei.

M-am inspirat de aici, insa in stilul ultimelor luni, am facut cateva modificari intru “insanatosirea” (hi, hi!) retetei. Mai putin zahar, zahar brut in loc de zahar rafinat alb, pudra de roscove in loc de cacao (si zau ca nu e niciun compromis! ati incercat vreodata pudra de roscove? are asa, un aer de cacao innobilata cu vanilie, un deliciu!), faina integrala in loc de faina alba (cu atata aroma de la ciocolata si pudra de roscove – nici nu se simte diferenta).

Asadar iata reteta (zau ca e usor rau de masurat in cani – alegeti o cana de 250ml si purcedeti!)

Ingrediente:

  • 70 de grame de unt moale (eu l-am topit!)
  • 1 ou
  • ½cana zahar brut
  • 1 cana de dovlecel ras (cam 3/4 din dovlecelul din poza)
  • 1 si 1/4 cana faina integrala de grau
  • 1 lingurita bicarbonat
  • 1 lingurita sare
  • ½ cana de pudra de roscove
  • optional 2 lingurite de scortisoara
  • 1 pumn de picaturi de ciocolata
  • optional zahar pudra sau nuca de cocos pentru pudrat

Procedeul este super simplu:

1. Se amesteca solidele (in afara de zahar) intre ele (faina+bicarbonatul+pudra de roscove+scortisoara+sarea).

2. Se amesteca bine untul moale cu zaharul (eu am vrut sa il inmoi putin la cuptor si l-am topit de to – nu-i nimic, mi-a iesit un aluat mai moale dar rezultatul a fost f gustos). Se adauga oul  si dovlecelul ras.

3. Se adauga treptat solidele in acest amestec si se invarte telul pana la omogenizare

3.  se adauga si picaturile de ciocolata

4. se modeleaza bile care se aplatizeaza si se aseaza pe o tava acoperita cu foaie de copt. Mie, din pricina untului topit mi-a iesit un aluat mai moale, pe care l-am asezat in tava cu lingurita. De aceea nu le-am mai putut da prin zahar pudra (cum sugera reteta originala), dar peste unele am presarat fulgi de nuca de cocos.

5. se dau la cuptor 15 min, la 190de grade C (pentru aluatul meu mai moale a fost nevoie de 25 de minute). Asa cum am mai spus, nu asteptam sa se intareasca de tot in cuptor, ci ii scoatem cand s-au intarit marginile, dar mijlocul poate fi mai moale (altfel, vom avea parte de niste pietroaie).

Se pastreaza intr-o cutie de metal, cu capac. Am facut si un experiment, am pastrat un fursec pana cand a aparut prima floare de mucegai – a durat 1 saptamana jumatate – si tot moale era cand l-am aruncat. Dovleceii astia sunt magici, domle! 🙂
Sursa: roastedrootfood.com

 

Comments
One Response to “fursecuri moi, moi, moi, cu ciocolata si un ingredient “secret” :)”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] fursecuri moi cu ciocolata si un ingredient secret […]



Leave a comment