tagine cu pui, naut si menta


imi scot tagine-ul meu iubit de la Ikea in fiecare week-end… aproape… iar familia trebuie sa ofteze si sa accepte (inca un experiment🙂 )… ca sa-i faci, e iubire adevarata…

toate retetele de tagine sunt variatiuni pe aceeasi tema… cel putin ale mele.

asadar, ingrediente:

1 lingurita de ghimbir, 1 lingurita de turmeric, 2 lingurite boia dulce, 1 lingurita praf de chimen, un varf de lingurita de scortisoara, sare si piper (condimentele mai “neobisnuite” se pot gasi la Plafar, nu toate insa din pacate, eu imi fac stoc ori de cate ori ajung intr-un bazar oriental/ piata de condimente)

se amesteca bine cu 1 piept de pui maruntit si se lasa la frigider minim 30 de minute

se curata o ceapa si 6 catei de usturoi, se taie marunt (eu o fac numai la robot), se calesc in tagine intr-o lingura de ulei de masline

se adauga puiul, se rumeneste appx 10 minute pe fiecare parte, apoi se acopera cu apa. Se adauga si o lingurita-doua de zeama de lamaie, daca este cazul

se adauga naut, morcov si mazare, in cantitati dupa preferinta (nautul sa fie din conserva, sau daca este cumparat neconservat, trebuie lasat peste noapte intr-un vas cu apa)

la sfarsit, peste tagine-ul cald (nu fierbinte) se presara un pumn de menta proapspata tocata marunt…

Leave a Reply

