tiramisu

tiramisu 024

una din retetele mele preferate… si una dintre cele mai apreciate, deasemenea…

ingrediente:

1 pachet mare de Savoiardi (piscoturi) -400g
6 galbenusuri
200g zahar pudra
2 cutii mascarpone (500 g)
3-400 de ml de cafea foarte tare amestecata cu un plic de esenta amaretto

Se bat galbenusurile cu zaharul si se inglobeaza branza mascarpone. Nota: daca va ingrijoreaza ideea folosirii de oua crude, puteti bate galbenusurile cu zaharul pe bain marie (un vas deasupra altui vas in care fierbe apa). In cazul acesta eu folosesc zahar tos, si bat amestecul cu un tel pana ce s-a topit zaharul. Imediat mut amestecul de gabenusuri cu fundul intr-un vas cu apa rece, pentru a opri procesul termic (si a evita “omleta”) si mai bat pana cand se racoreste putin. Il las sa se raceasca de tot inainte de a adauga mascarpone.
Se inmoaie piscoturile in cafea tare (rece) in care s-a pus  o esenta tare,  favorita mea este amaretto, dar se poate si rom.
In reteta originala in cafea se pune alcool (lichior de cafea sau de ciocolata sau chiar amaretto), dar eu nu am facut niciodata cu alcool.
Atentie insiroparea se face f putin, pentru ca piscoturile se inmoaie foarte repede (adica se inmoaie 2 secunde, dupa care se pun imediat in vasul in care se monteaza tiramisu)
Se aseaza intr-o tava un strat de crema, unul de piscoturi samd
Se da la rece o noapte
Toata lumea se incapataneaza sa il rastoarne apoi intr-o tava, ca sa stea teapan si sa arate asa:
Dar eu am vazut cu ochii mei, intr-un restaurant cu multe stele Michelin in Milano ca se lasa in tava si se serveste cu lingura… sic! (pudrat pe deasupra cu cacao):
si frumosii pentru care l-am facut:

Leave a Reply

