sutlac sau budinca turceasca cu orez

sutlac 022

mai am o pasiune… pentru Turcia si de fapt pentru bucataria turceasca (si araba).

urmeaza asadar un desert foarte drag mie, a carui reteta am cautat-o pe net dupa ce l-am mancat intr-o cofetarie din Istanbul (“inalt” recomandata in ghidul turistic)… am incercat mai multe retete, asta mi s-a parut cea mai reusita si aproape de gustul original.

1/3 cup (60g) orez
3 cups (720ml) apa
3 cups (720ml) lapte,
1 cup de smantana dulce 32% (240ml),
1 cup  (200g) zahar,
vanilie,
3 L(inguri) de amidon dizolvat (bine!) in 5L(inguri) lapte pastrate din cele 3 cups
Se fierbe orezul in apa pana cand se inmoaie si ramane doar putina apa.
Se adauga apoi (pe foc):  laptele, smantana, zaharul, vanilia
se toarna amidonul deja dizolvat, putin cate putin si se amesteca bine ca sa nu se faca cocoloase de orez.
Se pune si putina sare.
Se amesteca bine pana cand se ingroasa asemenea unei smantani groase.
se toarna in vase mai mici si se lasa sa se raceasca.
se pudreaza deasupra cu scortisoara, zahar pudra, fistic maruntit… dupa preferinte.
se pastreaza la frigider…
la noi acasa i se mai zice si “creme de la creme” a la Edgar… sa nu-mi spuneti ca nu stiti cine e Edgar!🙂
Comments
One Response to “sutlac sau budinca turceasca cu orez”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Pudding Shop. Asta este un loc foarte aproape de Aya Sofya, in care, in 2008 am mancat prima mea sutlac (adica budinca de orez turceasa). Atunci parea foarte “nerafinat” pentru un local in […]



Leave a Reply

