friptura mea aromata de Craciun

DSC_0212

astazi am testat reteta pentru friptura de Craciun… un fel de “avanpremiera”… si de azi am un nou “ingredient” preferat: zeama de varza… care brusc, de la stadiul de “miros strambator de nas” s-a ridicat la stadiul de “delicatesa”. Gustul si fragezimea pe care le da fripturii, ca sa nu mai vorbesc de parfumul din casa….

Asadar, vedeta acestei retete este zeama de varza (fara poza, din pacate, dar va puteti reprezenta usor un PET de 2L venit direct din butoiul bunicilor). si niste alte mirodenii: sare, piper, cuisoare, boia dulce si usturoi.

Fiind doar un test, s-a facut cu cea mai la indemana bucata de carne, dar care nu a fost cea mai fericita alegere: o bucata de pulpa de porc, cu ceva grasime. De Craciun: cotlet.

Am fiert bucata de carne in zeama de varza (cat aproape sa acopere carnea) aproximativ o ora.

Dupa o ora, am luat carnea deoparte, am condimentat-o cu boia de ardei si am “impanat-o” cu cuisoare si boabe de piper. La sare am renuntat, fiindca zeama de varza era foarte sarata (si bine am facut!).

Am pus-o inapoi in cratita in care a fiert (impreuna cu zeama de varza ramasa), si am adaugat si usturoiul zdrobit deasupra (trebuie avut grija ca usturoiul sa fiarba in zeama, ca sa nu se arda si sa se amareasca).

am acoperit cratita cu o folie de aluminiu si am mai dat-o la cuptor jumatate de ora:

apoi scos folia de aluminiu si am mai lasat friptura sa se rumeneasca, avand grija sa o intorc pe toate partile (din pacate, bucata aceasta de carne nu e tocmai estetica)

dar am feliat-o si a devenit mai estetica. Am facut si un sos din 2-3 linguri de smantana si 2-3 polonice de sos de la friptura, care a fost absolut… genial!!! Abia astept sa o repet de Craciun🙂

Comments
2 Responses to “friptura mea aromata de Craciun”
  1. Onoria Gaspar says:

    Buna, Oana! Am facut friptura si trebuie sa recunosc ca a fost pe masura asteptarilor. Sosul cu smantana ii da un gust deosebit.Cel mai mult mi-a placut faptul ca este simplu de pregatit si este perfecta pentru ocazii in care ai musafiri, fara sa mai pomenesc de mirosurile care iti imbata simtul olfactiv in timp ce se pregateste. Singurul meu regret este ca vara nu am de unde sa iau zeama de varza.
    Promit sa mai incerc si alte retete alte tale care deja mi-au facut cu ochiul .
    Cu mult drag,
    Onoria

    • draga Onoria, descrierea ta imi face pofta… asta era intentia? :)… acum imi pare si mie rau ca nu mai am zeama de varza…ma bucur ca ti-a placut. daca pot sa te ajut la alte retete, striga-ma🙂

Leave a Reply

