ciorba radauteana

DSC_0112

Inspiratia: finuta mea, Manu. Motivatia: sotul meu si toti mancatorii de ciorba de burta din familia mea. Eu nu mananc ciorba de burta, pe asta doar am gustat-o :)… e foarte buna, dar simt cum imi creste colesterolul numai cand ma uit la ea… asa ca nu cred ca ma voi converti. Insa, mi-a placut foarte mult sa o fac, procedeul in sine si cantitatea de usturoi, mirosul din casa, aprecierile primite, toate astea o vor face “a regular”.

Asadar, un fel de ciorbe de burta cu gaina de tara (fara gaina de tara nici nu ma gandesc sa o fac!):se transeaza gaina (a mea a venit gata transata), se pune la fiert impreuna cu legumele (ceapa, morcov, pastarnac si telina). TIP: Daca vrem ca supa sa fie mai gustoasa, punem carnea de la inceput in apa rece, si carnea isi va lasa sucurile in apa in care fierbe. Daca insa vrem ca carnea fiarta sa fie mai suculenta si mai frageda, se pune in apa deja clocotind (zic ca nu e cazul la ciorba radauteana).

pe parcurs se scoate spuma cu o spumiera si se adauga boabele de piper (un pumn) si 3-4 catei de usturoi (intregi). Se fierbe la foc mic, acoperit (eu am fiert la gaina mea de tara 3 ore fix! – dar soacra mea zice ca as fi putut sa o fierb in oala cu presiune prima ora si apoi sa o transfer in oala de ciorba).

Dupa ce supa a fiert, se scoate carnea deoparte si se strecoara supa limpede.

se desprind bucatele de carne macra din piept si pulpe si se arunca inapoi in ciorba.

separat se face un sos din 3-4 linguri de faina si 1 kg de smantana (da, da, nu e nici o greseala…). Se adauga cate un polonic de supa fuerbinte pentru a ajuta smantana sa se dizolve frumos, si apoi se toarna tot amestecul inapoi in ciorba.

si aici vine partea mea preferata… se zdrobesc 5-6 catei de usturoi (mari). Se pun intr-o sita si se trece din nou toata supa (fierbinte) prin sita. Eu am facut operatiunea de 2 ori, doar pentru ca imi place usturoiul🙂

se pune oala inapoi pe foc, ca sa se mai obisnuiasca noile ingredientele unele cu altele si sa isi mai imprumute din arome. In timpul asta se taie cativa gogosari in otet juliene si se calesc pe foc, dupa care se adauga in supa.

se mai da un clocot, si se adauga catre final otet – eu am pus un paharel de tuica de otet de la gogosari (nu foarte acru). E drept ca a fosta facuta pentru musafiri si am preferat sa o lasa mai “neutra” si sa ii las sa isi adauge dupa preferinta otet, smantana sau usturoi.

Leave a Reply

