chiftelute marinate

DSC_0314

o varianta putin, putin mai dietetica (adica cu carne de curcan, ne-date prin faina si facute in cuptor in loc de prajit in tigaie – asta ultima, fara a fi vreo fita, e chiar varianta originala a retetei).asadar, chiftele, asa cum le face fiecare. Eu le fac cu: carne (piept de curcan si putin porc – la cererea publicului), 2 felii de paine inmuiate in apa 5 secunde si stoarse bine, o ceapa mica, doi cartofi mici si un morcov (cartofii si morcovul i-am tinut la steamer 20min), mirodenii (sare, piper si niste mirodenii din bazarul turcesc, nu stiu ce contin dar sunt speciale pentru carne tocata). Si ou (nu e in poza :))

montez cutitul la robot, si amestec tot (stiu!.. iese mai “pasta” decat prin masina de tocat, dar n-am masina de tocat si chiar imi place asa… mai “pasta”)

formez apoi chiftelele si le aliniez frumos intr-un vas uns cu ulei (de masline in cazul asta) – am folosit jumatate din compozitia de mai sus, cu cealalta jumatate am facut o rulada. se dau la cuptor pana cand se rumenesc putin deasupra (jumatate de ora?)In timpul asta se combina ingredientele pentru sos si se dau un clocot impreuna: bulion (diluat cu apa, ca sa i se mai taie din asprime, daca e cazul), foi de dafin, cateva boabe de ienibahar, piper. La sfarsit de tot ar trebui pus in sos si putin otet (o lingura – doua), dar eu zic ca trebuie gustat inainte daca chiar mai e nevoie sau nu. se toarna sosul peste chiftelute:si se tin la cuptor pana cand sosul scade si se ingroasa (timp in care chiftelutele se mai rasucesc de pe o parte pe alta).se servesc calde, cu piure de cartofi sau cu paste:

Comments
One Response to “chiftelute marinate”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Leave a Reply

