choco-cookies

chococookies (56)

nu am mai facut pana acum, pentru ca nu prea ma omor dupa fursecuri, biscotti, biscuiti etc… cookies in general; dar am vrut sa pregatesc ceva impreuna cu Vlad, si imi trebuia ceva suficient de simplu, sa ne jucam cu forme  si culori… pe site-ul Marthei Stewart asta era reteta de la “cookie of the day”… numai bune, macar erau cu ciocolata :)… sunt foarte multumita de ce a iesit, deci raman in lista mea de retete.

asadar, ingrediente:

1 cup faina (125-140g), ¼ cup cacaco (35 g), ½ lg bicarbonat, ¼ lg sare, ½ cup zahar tos (60g), 100g ciocolata, 60g unt, 1 ou

intre mine si Vlad am facut urmatoarea imparteala: el ingredientele uscate, eu pe celelalte.

Vlad a amestecat cu grija faina cu cacao cu bicarbonatul si cu sarea.si eu am trecut la aragaz: la bain-marie, am topit ciocolata impreuna cu untul si cu zaharuliar copilul a asteptat cuminte, langa focin timpul asta mai face o poza in geam (sa se vada ca eram amandoi, desi Vlad insista ca le-a facut singur), mai stam la o poveste despre gradi…si ciocolata si zaharul s-au topit in timpul asta, si le-am dat deoparte sa se racoreasca:da, da, unii nu se pot abtine…. dar adevarul e ca miroase innebunitor… cand amestecul s-a racorit bine am omogenizat si oul:si am cernut, putin cate putin si ingredientele uscate, pana cand s-a format un fel de aluat-pasta – de care se mira toata lumea:aluatul a trecut la frigider timp de 30 de minute, ca sa se intareasca si sa se poata lucra.

dupa 30 de minute l-am inclazit intre palme ca sa il fac modelabil si l-am intins intr-o foaie de 0,5 cm (poza pacaleste, merge mai bine cu podul palmei decat cu sucitorul). am intins direct pe foaia de copt pe care le-am si copt ulterior. apoi cu ajutorul formelor speciale se taie cookie-urile, cat mai aproape una de alta, ca sa folosim eficient foaia. Cel mai simplu mi s-a parut sa scot marginile si sa las prajiturile unde erau. din margini am facut alta foaie si am repetat operatiunea.aici Vlad a dezertat… m-a ajutat putin la inceput si cand a dat de greu, a plecat la desene animate🙂.

asa… foaia de copt in tava, tava la cuptor, 180 de grade, 8-10 minute, pana cand se intaresc. Eu zic ca trebuie scoase dupa 10 minute, chiar daca par un pic moi in centru cand le apasati cu degetul, daca s-au intarit marginile. E mai rau se fie prea uscate.

se pun la racit pe gratarul de racire (cine are🙂si am trecut la decorat (aici a revenit si Vlad):asta a fost… Vlad a mancat vreo trei, ceea ce pentru el e maaare lucru….

o parte din ele le vom face sandwich, cu gem la mijloc, iar data viitoare ma gandesc sa le fac o baie in ciocolata alba topita…

Comments
One Response to “choco-cookies”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] prima zi de scoala am facut acesti biscuitei. Am mai spus la reteta de choco-cookies ca eu nu sunt mare fan biscuiti, fursecuri etc. dar am remarcat ca copilului meu ii plac tare, asa […]



Leave a Reply

