cartofi frantuzesti

cartofi frantuzesti (7)

foarte, foarte buni pentru copil, constituie cina perfecta, merg si ca mancare de sine statatoare, si ca garnitura.

ingredientele sunt: cartofi, oua, branza (de care va place), smantana, pesmet (2 linguri), unt (50 de grame). Pentru vasul mic de jena al lui Vlad am folosit 2 oua si 5 cartofi mici. Smantana eu o prefer dulce, dar merge si cu smantana fermentata.

Se fierb ouale si cartofii cu sare, se unge vasul cu unt si se aseaza in straturi succesive:

un strat de rondele de cartofi:un strat rondele de oua (practic, ambele oua)apoi un strat de branza  (ideal rasa si cat mai multa, eu nu am avut rabdare si am pus feliute de branza) si niste smantana (nu multa, pentru ca la temperaturi inalte se va lichefia); eu am mai avut prin frigider si niste Fagaras, am pus-o si pe aceea:si ultimul strat de cartofi (nu uitati sa mai puneti si niste sare din cand in cand):la final, presaram pesmetul si cateva bucatele de unt:se da la cuptor, la 180 de grade, 15 minute sau pana cand se aureste pesmetul.

se serveste fierbinte, cu (multa?) smantana:

Comments
2 Responses to “cartofi frantuzesti”
  1. Onoria says:

    Tocmai m-am ridicat de la masa. Am incercat aceasta reteta si trebuie sa-ti spun ca a fost un succes. Chiar mi s-a cerut sa repet figura maiine. Hmmm, delicios!

Leave a Reply

