chifle pufoase

chifle (34)

asadar, sunt in vrie… si mai planific un super-desert, poate maine🙂

reteta de chifle o tot fac de vreo cateva luni… dar aseara, pe la 11, mi-a venit cheful sa framant ceva aluat si, daca tot urma sa fiu la scoala tot week-end-ul, mi-am zis sa fac ceva fun pentru Vlad. Uitasem ca sunt restanta la grupa mijlocie, deci cu modelatul si desenatul stau mai rau🙂.

Asadar, am facut chifle simple si chifle cu crema de ciocolata, modelate in (ceea ce se dorea) ursulet si broscuta testoasa. Chiflele simple sunt chiar simple, super moi si gustoase, reteta minune, fara probleme. Chiflele umplute (pentru prima oara facute asa) mi-au dat ceva de furca, la procedeul umplere si de modelare.

A, si tot ce apare fotografiat mai jos e facut (framantat, amestecat etc) la mana, pentru ca era 11 noaptea si avem vecini🙂

Ingrediente chifla (pentru 8 chifle medii sau 6 mari): 200g  faina 000, 1/2 cub de drojdie (12g), 100ml lapte caldut, 20g zahar, 20g unt, 1 galbenus (daca mariti cantitatea de faina, puneti oua intregi, adica 1 ou la 400de g), 1/2 lingurita de sare.

1. se face o maia din jumatate din laptele caldut, drojdia, 1 lingurita de zahar si deasupra o lingura mare de faina. se lasa la caldura si e gata cand maia-ua incepe sa se umfle. 2. se amesteca maia-ua cu restul ingredientelor in robot (sau la mana, cum am facut eu :P). Se mai adauga putina faina sau apa, daca e cazul, trebuie sa avem un aluat elastic, nelipicios. Daca il iubim, il mai framantam putin si cu mana.

3. Se lasa la crescut, in loc caldut, uns cu ulei si acoperit pana isi dubleaza volumul (30-40 de min). Locul perfect pentru cresterea aluatului: cuptorul cu microunde, dupa ce am “fiert” in el 2 degete de apa intr-un pahar (se lasa si paharul cu apa, umezeala face bine aluatului).

4. dupa 30-40 de minute, se scoate si se imparte aluatul in 6 sau 8 bile (eu am pastrat doar 3 pentru chiflele simple).5. se lasa la crescut, in tava de copt (pe hartie de copt), in cuptorul caldut (dar cu focul stins!) inca 20 de minute.

6. se ung cu galbenus de ou si se coc la 22o de grade timp de 15 minute.

Ingrediente crema de ciocolata (pentru 6 chifle) : 100ml lapte cald, 1 galbenus de ou, 25 de grame zahar, 10g faina + 5g cacao cernute impreuna, 5 g unt.

1. se bate galbenusul cu jumatate din zahar.2. se adauga faina cu cacao. 3. in acest timp se incalzeste laptele cu restul de zahar, si se toarna, fierbinte si in fir subtire peste amestecul de galbenus si faina.4. acest amestec se strecoara si incalzeste la foc mic, amestecand continuu pana se ingroasa.5. cand s-a ingrosat crema, se ia de pe foc si se amesteca untul.6. se lasa sa se raceasca complet (asta nu am putut eu face, ca nu am avut timp).

apoi se modeleaza chifla:

1. pastram o parte din bila de aluat pentru urechi, labute etc.

2. bila principala o turtim si punem pe ea o lingurita de crema de ciocolata. 3. strangem aluatul, aducand desupra umpluturii capete diametral opuse si modelam in forma de bila.

4. ne folosim tot talentul (nu eu :)) ca sa modelam urechi, labute, codita etc. Coacem ca pe chiflele simple.

Leave a Reply

