crema catalana

crema catalana (16)

nu-mi amintesc sa fi mancat alt desert anul trecut in Spania… nu ma mai puteam satura de crema catalana… dovada si aici pe la minutul  3:40😛.

reteta foarte simpla zic eu, cere un pic de atentie ca orice crema de oua pe foc (eu oricum le strecor pe toate🙂

Ingrediente:

•150 g zahar (2/3 cup)
•4 galbenusuri
•480 ml lapte (2 cups)
•1 lingura amidon
•1 bat de scortisoara
•Coaja rasa de la o lamaie
+ zahar brun pt caramelizat la sfarsit
1. se bat galbenusurile cu zaharul, pana cand se topeste zaharul

2. se adauga pe rand toate celelalte ingrediente

3.  se pun pe foc mic si se amesteca continuu pana cand se ingroasa crema (si se face galbena). Reteta mea zicea sa amestec pana cand incepe sa opuna rezistenta crema, nu mai mult, ca sa nu se “omleteasca” oul (adica sa para mici firimituri de galbenus “gatit”). Eu prefer sa amestec pana se ingroasa bine, ca sa nu am apoi parte de o supa catalana in loc de crema catalana, si apoi sa strecor crema (oricum asa fac la majoritatea cremelor cu ou pe foc)4. se scoate batul de scortisoara si se strecoara🙂

5. se toarna in vase, se lasa sa se raceasca si se da la frigider timp de 3 ore

6. se presara deasupra zahar brun si se arde cu pistolul de ars zahar – daca nu aveti se poate folosi griller-ul de la cuptor; daca nici asta nu va place, eu ma gandesc la un sos de caramel, ca aici

 

 

 

Leave a Reply

