pui in lapte a la Jamie

pui in lapte (11)

Acest post ar trebui sa se numeasca: Il iubesc pe Jamie! sau Mi-am gasit reteta perfecta de pui!… desi gatesc relativ mult si des, demult nu am mai avut atata entuziasm pentru o reteta, si mai ales de pui (care a ajuns sa imi placa numai pe gratar iar puiul la cuptor devenise un fel de tortura culinara pentru mine).

Dar reteta asta… nu imi gasesc cuvintele. Miroase ca o prajitura (de la lapte si lamaie), dar nu are gust de prajitura (credeti-ma, nu imi plac combinatiile ciudate si nu as comanda niciodata rata cu portocale, de exemplu), puiul e super-fraged, cade singur de pe oase, iar aroma e “cumva”… cum eu nu am mai intalnit. Probabil ca e una din acele retete “love it or hate it” (asa parea din comentariile de la Jamie de pe site), but I definitely loved it!!!!

asadar, ingrediente:

1 pui
•115 g unt (eu am folosit 2 linguri de ulei de palmier)
•500 ml lapte
•9-10 catei de usturoi nedecojiti
•Coaja a doua lamai (eu nu am avut decat una)
•Un bat (mic) de scortisoara
•Salvie proaspata (nu am avut)

1.Se alege un vas in care putem “parli” putin puiul pe aragaz dar care merge apoi si bagat la cuptor. Se sareaza si se rumeneste puiul bine pe toate partile in unt/ ulei (eu am folosit 2 linguri de ulei de palmier si nu am exagerat cu prajitul)
2.Se scoate puiul pe o farfurie si se scurge tot uleiul ramas, pastrand insa resturile prajite de pe fundul vasului (cum zice Jamie: Yummy Goodness). Se pune puiul inapoi.
3.Se adauga celelate ingrediente (coaja de lamaie se rade poeste tot puiul, nu doar in lapte iar cateii de usturoi trebuie sa ramana nedecojiti pentru a nu deveni amarui – a la Jamie, dragul de el)
4.Se da la cuptor acoperit timp de 1 h si descoperit timp de 30 de minute, la 190 de grade
5.Se serveste gol sau cu garnitura, cu sos (putem strecura sosul daca e cazul, adica daca s-a taiat de la combinatia lapte-lamaie; sau puteti sa renuntati la sos pur si simplu daca vi se pare ca arata ne-apetisant – mie nu mi s-a parut)
PS: cateii de usturoi de pot pasa si se pot folosi ca o pasta de intins pe paine.
Comments
One Response to “pui in lapte a la Jamie”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] dar pentru ca ma cam plictisesem de pui (si cand faceam, nimic nu mi se parea mai interesant decat puiul in lapte a la Jamie), i-a venit randul doar in week-end […]



Leave a Reply

