cuburi exotice de dovleac

cuburi de dovleac (16)

a venit toamna (demult, dar ce sa-i fac daca copacii din fata geamului meu sunt inca verzi si eu nu ma pot dezobisnui de ideea de vara?)…. cel mai frumos lucru la toamna sunt culorile, iar dovleacul de placinta… una din cele mai tari culori ale toamnei.

asadar, azi avem cuburi exotice de dovleac, reteta luata de pe net de aici, transformata din tarta in cuburi.

Exotismul vine de la laptele de cocos. Reteta mai e si de post. Unde mai pui ca ideea poate fi adaptata pentru umpluturi ale altor placinte cu dovleac.

Ingrediente:

•400-450 grame dovleac  de placinta (cantarit gata curatat)
•200 g zahar
•220-250 ml lapte de cocos (se gaseste in practic orice supermarket la sectiunea “produse internationale/ asiatice”)
•220 g faina
•Fulgi de cocos si gem de caise pt ornat
1.Daca e cazul, se taie dovleacul, se curata de seminte, se decojeste si se cantareste (la operatiunea asta se cere un barbat prin preajma – nu-i musai, dar ajuta). Se inmoaie dovleacul la steamer pana cand se sfarma de unul singur cand il intepam cu furculita (depinde de dovleac, la mine a durat 20 de minute)
2.Se paseaza dovleacul (am incercat  si cu blender, dar merge mult, mult mai bine cu furculita).
3.Puree-ul de dovleac se amesteca pe rand cu celelalte ingrediente (lapte de cocos, zahar, faina in ploaie)
are cam consistenta asta:
4.Se toarna intr-un vas uns cu unt (nu mare, al meu are appx. 25/25),  se pune la cuptor, 180 grade, 50-60 de minute pana cand trece testul scobitorii.
5.Se orneaza cu fulgi de cocos (mie mi-a iesit destul de nelipicioasa suprafata si atunci am uns cu putin gem de caise inainte de a pune fulgii de cocos, pentru a se lipi acestia mai bine)

si iata rezultatul final, in toata splendoarea

sursa: Laura Sava

Comments
3 Responses to “cuburi exotice de dovleac”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] cuburi exotice de dovleac […]

  2. […] trecut am postat aceste cuburi exotice cu dovleac si lapte de cocos, o […]

  3. […] deosebire de celelalte retete cu dovleac (adica tarta si cuburile), de data aceasta am copt dovleacul – o solutie geniala daca nu il cumperi gata decojit, […]



Leave a Reply

