3 retete, 3 staruri: briosele mele

DSC_0075

Aproape ca nu imi vine sa cred ca nu am postat pana acum nici o reteta de briose (eu le zic briose, si ma enerveaza polemica cu “sunt cupcakes”, “ba nu, sunt briose”  etc… pana se va inventa un cuvant mai bun in limba romana, pentru mine toate sunt briose).

Sunt unele din cele mai usoare retete pe care le am (mai mare daraua sa-ti procuri tava si hartie de briose decat sa le faci propriu-zis), gata in 2 timpi si 3 miscari (musafiri neasteptati?), merg inclusiv la micul dejun…

Principiul la briose este acela ca se amesteca ingredientele uscate intre ele, cele “umede” intre ele si apoi se combina. Si gata!

Mai jos, cele 3 staruri ale retetelor mele de briose:

Briose super ciocolatoase

Starul absolut! Nu va spun de cate ori am aruncat, in graba, ingredientele in vasul robotului, de-a valma, si am rotit de cateva ori paleta si nu m-au dezamagit niciodata. Mi se pare ca reteta asta ma iubeste ea pe mine, mai mult decat eu pe ea. Iar la gust, declarat, favoritele tuturor. Super ciocolatoase, se topesc in gura mai ales datorita bucatilor de ciocolata, se mentin moi si cateva zile (tinute in recipient inchis)

ingrediente (pt appx. 15 bucati):

250 g faina

1 plic praf de copt

175 g zahar

2 linguri cacao

100 g ciocolata taita marunt,

250 ml lapte

90 ml ulei

1 pliculet vanilie

1 ou

1. se pun ingredientele in vasul de robot in ordinea de mai sus si se amesteca treptat (sau daca va grabiti, puneti-le pe toate odata si invartiti-le bine)

2. iese ceva cam asa:

3. …care curge cam asa in tava speciala tapetata cu hartie de briose (puneti numai pana la nivelul marginii hartiei, adica cam 2/3 din “goacea” tavii, fiindca cresc ca nebunele):

4. 180 de grade, 20-25 de minute (la mine cam 20 de minute, atentie, briosele nu se tin mai mult in cuptor, fiindca se usuca). trebuie sa treaca testul scobitorii.

sectiunile arata cam vraiste, facute pe fuga si la lumina de neon, dar garantez succesul acestor briose:

Briose Mocca (cu cafea)

ingrediente (pentru 18 bucati):

200 g unt

280g zahar

2 oua

1 ½ plic praf de copt

400 g faina

150 ml de lapte

6 lingurite de ness dizolvate in 20ml apa fierbinte

1. se pun ingredientele in vasul de la robot, se mixeaza putin dupa fiecare (asta daca nu vreti sa faceti cum am spus, adica ingredientele uscate separat etc. etc.)

2. iese ceva ce arata asa:

3. si curge in tava asa:

4. 180 de grade, 20-25 de minute, pana cand trece testul scobitorii.

aici, daca vreti va puteti complica putin cu o glazura:

100g zahar pudra

2 lingurite de ness in 10 ml apa fierbinte

1 lingurita vanilie

in care sa “inmuiati” capul briosei cand aceasta s-a mai racit.

Briose cu lamaie

ingrediente (18 bucati):

225g unt

400g zahar (2 cups)

4 oua

230g smantana fermentata (1 cup)

30 ml suc de lamaie + coaja rasa de la 1 lamaie

370g faina (3 cups)

1 ½ plic praf de copt

½ lingurita de sare

1-3. acelasi procedeu “complicat” de mai sus: ingredientele puse pe rand in vasul de robot si mixate. Doar ca acum iese o compozitie mai cremoasa, spumoasa, care nu curge singura din lingura, trebuie putin ajutata:

4. 180 de grade, 20-25 minute, testul scobitorii.

pentru glazura, amestecam gradual 50 ml de suc de lamaie cu zahara pudra pana capata consistenta dorita (adica suficient de gros ca sa “stea” pe varful briosei inmuiate in ea)

Comments
One Response to “3 retete, 3 staruri: briosele mele”
  1. Andreea B says:

    am facut si eu in sfarsit briosele cu ciocolata. Au fost un succes! merci🙂

Leave a Reply

