tarta de dovleac (fara blat)

DSC_0031

A venit iar sezonul dovleacului (de placinta). Spre deosebire de fratiorul lui, dovlecelul, pe acesta l-am iubit dintotdeauna! Are o culoare senzationala, iar ca si ingredient are o textura si o aroma super atragatoare pentru mine.

Anul trecut am postat aceste cuburi exotice cu dovleac si lapte de cocos, o nebunie.

Anul asta am facut o reteta din Cartea Regala de Bucate, a Principesei Margareta. In carte reteta se numeste flan, dar pentru ca rezultatul are prea putin in comun cu ceea ce consider eu a fi flan, am hotarat sa o denumesc tarta.

Este extrem de simpla, fara faina sau agenti de crestere, zaharul e brut si redus fata de cantitatea din reteta, deci candideaza si la titulul de “light”🙂

Ne trebuie:

500 g dovleac de placinta

3 oua

5 linguri de zahar brun (redus de la 7)

3 lingurite de scortisoara (merg si 2)

un varf de lingurita de nucsoara (atentie sa nu va scape mai mult)

200 ml de smatana dulce grasa (se poate si cu lapte)

unt pentru uns tava

zahar pudra pentru pudrat la final

 

 

1. D ovleacul se pune in steamer (pana se inmoaie) si apoi se paseaza puree (ca in reteta de cuburi). Eu am avut gata facut puree, si pus la congelat (il aveam chiar de anul trecut, s-a pastrat excelent).

2. E atat de simplu de facut, ca nu am mai facut poze cu pasii prepararea – pur si simplu se amesteca ingredientele cu un tel, in ordinea din lista. Doar atat? Doar atat!

3. Se toarna aluatul intr-un vas rotund cu diametrul de 26 de cm (va fi cam fluid, dar nu va impacientati, asa trebuie sa fie), si se da la cuptor la 180 de grade C, appx. 40 min, pana cand scobitoarea iese curata🙂

 

 

 

 

Comments
One Response to “tarta de dovleac (fara blat)”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] deosebire de celelalte retete cu dovleac (adica tarta si cuburile), de data aceasta am copt dovleacul – o solutie geniala daca nu il cumperi gata […]



Leave a Reply

