supa crema de dovleac copt

supa crema de dovleac (24)

A doua reteta consecutiva cu dovleac… e clar ca nu mai e nevoie sa mai reiterez adoratia mea pentru acest ingredient, cam negalijat in bucataria romaneasca, daca ne uitam la alte bucatarii internationale.
Retea asta nu e doar delicioasa (am cautat-o cu grija, pentru ca era prima data cand faceam supa de dovleac si nu vroiam sa isi ia un veto de la familie), dar si extrem de simpla.

Spre deosebire de celelalte retete cu dovleac (adica tarta si cuburile), de data aceasta am copt dovleacul – o solutie geniala daca nu il cumperi gata decojit, pentru ca elimina pasul enervant al decojirii. Se baga pur si simplu dovleacul la cuptor, pe o tava (cu hartie de copt) si dupa o ora iese imblanzit si gata de a fi scobit… cu lingura!

Deci, ingrediente:

1 dovleac de appx 2 KG

1 ceapa mare

appx. 1L supa de pui

appx. 200 ml smantana dulce pentru gatit

1 lingura de miere

sare, piper, chimen macinat, ulei de masline.

1. taiem dovleacul in 2 jumatati, eliminam semintele.

2. In tava aragazului intindem hartie de copt. Pe hartie punem dovleacul (cu miezul in sus) si ceapa (asa cum e, in coaja). Presaram sare peste dovleac si turnam putin ulei de masline. Dam la cuptor, la 200 de grade C, appx o ora (pana cand miezul portocaliu se bronzeaza si devine moale, moale). Atentie, va mirosi demential in casa de la ceapa care se caramelizeaza in cuptor.

3. Eu am facut pasii de mai sus seara, si am continuat de dimineata: am scobit miezul dovleacului (deja rece) si am “stors” si miezul caramelizat al cepei. Ambele au ajuns in blender, impreuna cu appx. 250 ml din supa de pui, pana cand am obtinut o pasta.

4. Revenim cu supa in oala, pe foc, si incepem sa turnam alternativ supa de pui si smantana dulce, pana cand atingem consistenta dorita (daca vreti o consitenta mai groasa poate nu veti avea nevoie de toata supa de pui).

5. Adaugam ingredientul surpiza (cel mai atragator pentru mine): o lingura de miere.  Dregem cu sare si piper (eu am adaugat si o mica lingurita de chimen macinat).

Se serveste cu crutoane, cu seminte de dovleac putin prajite sau cu smantana fermentata. Eu pentru poza am vrut sa folosesc seminte si cum nu am avut de dovleac, au mers si cele de floarea soarelui🙂

 

Sursa: Donna Hay

Leave a Reply

