Cuburi de lapte

cuburi de lapte3

Pe ultima suta de metri, in 2012, o idee foarte aspectuoasa pentru masa de revelion. Facuta de mine pentru prima data de acest Craciun, si primita foarte bine de familie, la categoria prajituri fine si “nu foarte dulci”

Ingrediente:

blat de pandispan

6 oua, 6 linguri de zahar, 6 linguri de faina, 1 lingurita de praf de copt, 4 linguri de cacao (eu am inlocuit cu pudra de roscove), 6 linguri de apa calda

crema de lapte

750 ml lapte, 75 g amidon, 3 linguri de zahar, 75 grame de ciocolata alba, 190 grame unt, 110 grame zahar pudra

topping de ciocolata

200 grame ciocolata cu lapte/ de menaj, 5 linguri de lapte, 4 linguri zahar, 150 grame de unt.

1. Pentru blatul de pandispan se amesteca mai intai faina cu praful de copt si cu cacaua.

2. In alt vas se bat bine ouale cu zaharul pana cand zaharul se topeste si ouale s-au albit si si-au dublat volumul.

3. Se amesteca cele pregatite la pasii 1 si 2, si se adauga 6 linguri de apa calda.

4. Se toarna intr-o tava de 30/20 cm tapetata cu hartie de copt  (eu am facut blatul in tava mare de la aragaz, dar ar fi fost mult mai bine intr-o tava mai mica, pentru ca pe margini pandispanul s-a uscat).

cuburi de lapte

5. Se coace 20 de minute la 180 de grade (cuptorul BINE incins in prealabil), pana cand pandispanul e facut, dar suprafata ramane putin umeda. L-am lasat sa se raceasca, dar am scos hartia de copt cat era inca caldut.

6. In timp ce pandispanul e in cuptor, se pregateste crema de lapte. Din lapte sa pastreaza appx. 120 ml, care se amesteca cu zaharul si amidonul.

7. restul de lapte se pune pe foc, impreuna cu ciocolata alba. Amestecam pentru a se topi ciocolata, si stam cu ochii pe lapte pentru a nu da in foc.

8. Cand a ajuns la punctul de fierbere, reducem focul si adaugam amestecul de la pct. 6. Amestecam, pana cand crema se ingroasa (vezi foto) – la mine s-a legat aproape instantaneu.

9. Se da deoparte si se lasa sa se raceasca COMPLET (acoperit cu o folie de plastic, pentru a nu face crusta). Cand s-a racit complet, se bate untul cu zaharul pudra si se adauga peste budinca de ciocolata alba.

cuburi de lapte1

10. Pentru topping-ul de ciocolata se amesteca toate ingredientele intr-un vas la bain-marine, si se amesteca pana cand se topesc ciocolata si zaharul si sunt bine omogenizate. Se lasa sa se raceasca pana cand se ingroasa astfel incat sa fie o crema groasa care sa se poata turna, dar care sa nu se risipeasca in toate partile. (Eu m-am jucat putin cu frigiderul/ intors pe foc, pentru ca nu eram multumita de consistenta – adica am pus tpping-ul la frigider pana s-a intarit ca o crema pe care am intins-o cu cutitul la srtatul din mijloc,  iar pentru cel de deasupra unde imi trebuia o suprafata fina, l-am mai pus putin pe aburi pana cand a curs si l-am putut turna – nu foarte mult, fiindca daca e prea subtire se risipeste).

11. se taie blatul de pandispan in 2 jumatati si se monteaza:  o foaie de pandispan, jumatate din crema de lapte, jumatate din toppping-ul de ciocolata, a doua foaie de pandispan, restul de crema de lapte, restul de topping. Iese o prajitura destul de inalta, asadar poate fi facuita fara grija si dintr-un singur etaj (fara a mai taia blatul in doua, montand blat, apoi crema de lapte si la sfarsit toppingul).

12. se pastreaza la rece (se taie mult mai usor daca ati tinut-o in frigider macar 2 ore), dar fiind o crema cu unt trebuie adusa la temperatura camerei inainte de a fi servita.

cuburi de lapte2

La multi ani, 2013!!!🙂

cuburi de lapte (35)

 

Reteta adaptata dupa: coolinarika.com

Comments
2 Responses to “Cuburi de lapte”
  1. maris carmen says:

    am scris reteta de la cuburile de lapte , multumesc am sa incerc sa o fac de Craciun cind ma intorc in tara sper sa-mi reuseasca , multumesc pt reteta

Leave a Reply

