mucenici uriasi si pufosi

mucenici pufosi (54)

cam tarziu anul asta pentru reteta de mucenici, dar e bine de stiut pentru la anul🙂

mucenici pufosi (48)

mie imi place cozonacul (am mai zis?), aluatul dulce si super-pufos, asadar si mucenicii ii fac tot din aluat de cozonac… si mai imi plac mucenicii bine insiropati si bine dati cu miere… asadar, reteta asta e o reteta de “ce imi place mie” si nu una traditionala, dar, dupa mine, e cea mai reusita varianta de mucenici cu putinta!

mucenici pufosi (54)

Am folosit reteta de cozonac postata aici sub numele de cozonac Doina. Doar jumatate, adica

500 g faina (buna, de cozonac), 30 g drojdie proaspata, 200 ml lapte, 150 g zahar, 50 g unt, 60 ml ulei, 3 galbenusuri (+1 pentru uns pe deasupra)

1. de data aceasta am facut aluatul la masina de paine, unde am pus ingredientele in urmatoarea ordine (pentru detalii pentru framantare de mana, vedeti cozonac Doina): drojdia activata in putin lapte cald, amestecul de unt topit +lapte+zahar (dupa ce s-a racit), galbenusurile frecate cu vanilie si coaja de portocale si apoi faina, cernuta de 2 ori, cu un praf de sare.

2. Am dat drumul la programul de aluat dospit. Eu am un Moulinex Home Bread, iar secretul meu pentru cozonac la masina de paine este acela ca repet pasul de framantare. Adica, cand a terminat primele 30 de min de framantare si vrea sa “treaca la dospire”, restartez programul, astfel incat masina va mai framanta aluatul o data.

3. Uleiul se toarna in masina cate putin, in 3 transe, in timpul framantarii, astfel incat dupa ultima transa, masina  sa mai framante macar 10 de min .

4. Dupa ce programul s-a terminat (aluatul a dospit appx. 1 ora), am impartit aluatul in 9 bile relativ egale. Fiecare bila am intins-o precum un snur si am format 8-ul mucenicului. Am asezat cei 9 mucenci uriasi intr-o tava de 35/25 (tava obisnuita de prajitura), nu foarte distantati intre ei, pentru ca am vrut sa se uneasca intre ei la coacere si sa creasca pe verticala, rezutand astfel foarte, foarte pufosi.

5. pentru ca eu am vrut sa ii coc de dimineata, sa fie proaspeti si calzi, am lasat tava cu mucenicii formati in frigider peste noapte. Voi, daca vreti, puteti continua fara frigider.

6. Dimineata am scos tava din frigider si am lasat mucenicii sa creasca in cuptorul caldut (cu focul oprit) pana aproape s-au dublat. I-am uns cu galbenus cu lapte. Am copt 15 minute la 180 de grade, apoi am coborat la 160 pentru approximativ inca 15 minute (testul scobitorii).

mucenici pufosi

7. Cat timp mucenicii erau la copt am pregatit siropul: 1 cana de zahar + 1 cana de apa + vanilie, pe foc pana cand se topeste zaharul si inca 10 minute dupa aceea.

8. Am turnat siropul in tava, peste mucenicii fierbinti (faptul ca se unisera intre ei, ajuta ca siropul sa nu ajunga cu tot pe fundul tavii). Oricum, dupa 10 minute am rasturnat mucenicii cu fundul in sus, pentru ca siropul de pe fundul tavii sa fie absorbit in partea superioara.

9. Am incalzit pe foc 2 linguri de miere si am uns mucenicii cu aceasta. Am presarat deasupra nuca prajita.

mucenici pufosi1

Cred ca nu mai e nevoie de alte cuvinte…

mucenici pufosi (53)

mucenici pufosi (23)

Comments
One Response to “mucenici uriasi si pufosi”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] mucenici uriasi si pufosi […]



Leave a Reply

